SEO služby jsou neodmyslitelně součástí podnikání na sítícch

Pokud jste podnikatel, určitě už vám někdy byly nabídnuty SEO služby a možná jste si nebyli jisti, co přesně to znamená. Zkratka SEO vychází z anglického Search Engine Optimization a ve své podstatě znamená optimalizaci možností nalezení na internetu pomocí jakéhokoliv vyhledávače, včetně třeba YouTube.Avšak díky rychlému vývoji tohoto oboru je dnes tento pojem mnohem širší.

SEO služby jako marketingový nástroj

Marketing jako takový už není nejmladší. V online světě se však právě dostává na vrchol. SEO služby jsou dnes souhrnem nástrojů, jejichž cíl je nastavovánn podle potřeb klienta. V zásadě ale mohou být využity těmito způsoby:

  • lepší zviditelnění, posunutí do popředí ve vyhledávačích
  • zvýšení návštěvnosti webových stránek
  • prodloužení průměrného času stráveného na stránkách
  • navýšení počtu žádaných akcí

To vše vede ke zvýšení zisku a většinou má i některé  vedlejší efekty, například snížení některých nákladů. To berte při vyhodnocení investic do SEO v potaz!

Co všechno patří mezi metody SEO?

Celý tento obor se dá považovat za souhrn nástrojů vedoucích v zásadě k jednomu cíli – zvednutí návštěvnosti či prodeje pomocí větší viditelnosti na internetu. Po tvorbě webových stránek by tedy měla být jejich další optimalizace logickým krokem.

SEO konzultace

Je obvykle začátkem každé spolupráce. Pokud nejste odborníky a nemáte jasnou představu o tom jaké SEO služby vyhledáváte, je konzultace na místě.Každý produkt nebo služby vyžadují individuální přístup, jehož výsledkem by měl být originální plán šitý na míru klientovi, a to, včetně rozpočtu.

SEO audit

Nebo také SEO analýza umožňuje seznámit klienta s daty, které vypovídají o skutečném stavu jeho aktivit. Na základě tohoto přehledu je pak snazší vypracovat marketingový plán. Audit také dokáže odhalit všechny skryté chyby, jako jsou:

  • neexistující stránky
  • chybějící obsah
  • kontrola indexů
  • pomalé načítání

SEO správa

Pokud se dohodnete na strategickém plánu online marketingu, vámi vybraná agentura či samostatný správce bude pravidelně optimalizovat všechny body, pracovat na SEO copywritingu a dalších optimalizačních procesech a snažit se tak naplnit domluvené cíle v rámci daného rozpočtu.

Tento postup je finančně náročnější, ale relativně zaručuje neustálý stabilní růst firmy či projektu.

SEO reporting

Využití komplexních služeb SEO zahrnuje také pravidelné monitorování a vyhodnocování jejich efektivnosti. Mezi základní ukazatele, na které byste se měli zaměřit, patří:

  • průměrná návštěvnost stránek
  • pozice ve vyhledávání na základě vybraných klíčových slov
  • počet chyb při vyhledávání a načítání
  • počet aktivních návštěv

Pokud se rozhodnete investovat více prostředků než jen do základní optimalizace, měl by být SEO reporting součástí vašeho balíčku. 

Nejedná se totiž jen o kontrolu vaší stránky, ale i práce konzultanta, kterého jste si vybrali.

Každý den další nový odborník

Pomyslný nabídkový list je dnes bohatý a neustále roste. Výběr si usnadníte, pokud budete mít jasno, jakým způsobem si spolupráci představujete.

Na výběr jsou velké společnosti, malé agentury i samostatní odborníci a jejich portfolia se na první pohled zdají být téměř totožná. Pravdou je, že všichni vlastně nabízí to samé. Mezi důležité parametry patří:

 

  1. Váš dojem z oficiální stránky
  2. Reference, přehled dosavadních klientů
  3. Cenová nabídka
  4. Obsah standardní nabídky

 

Podstata úspěšné spolupráce tkví také ve sjednoceném vnímání dané problematiky. Tento potenciál lze celkem snadno zkoumat u již odbavených klientů se stejným zaměřením a samozřejmě během konzultace. Ta ale někdy bývá součástí honoráře a tak je dobré před ní minimálně výběr zúžit.

Online svět je již neodmyslitelnou součástí světa každého z nás a pokud v něm chceme úspěšně podnikat, je potřeba využít veškerý jeho potenciál. SEO služby dnes nabízejí nejkomplexnější způsob jak toho dosáhnout.

Jak může taková plodná SEO spolupráce vypadat, to vám ukáže třeba tato recenze na Topranker, doplněná případovou studií.

Orientujete se ve světě online marketingu nebo vyhledáváte pomoc odborníků? Kolik byste jste byli ochotni zaplatit za strategický SEO plán? Využili jste již některé SEO tipy a triky k vlastnímu prospěchu? V naší diskuzi se těšíme na vaše odpovědi i další podněty.

Roman Pavlíček