SEO Plzeň – pamatujte, že konečným cílem SEO jsou konverze. Jak je na vašem webu maximalizovat?

V záplavě článků o SEO taktikách a strategiích, jak maximalizovat vaše pozice ve výsledcích vyhledávání se často zapomíná na jednoduchý fakt. A to, že sebevětší počty návštěvníků vašich stránek jsou k ničemu, pokud je nepřesvědčíte a neuděláte z nich více, než návštěvníky – totiž klienty. 

Za hranicí SEO začíná boj o zákazníka 

Vaše stránky jsou ve vyhledávačích vysoko – gratulujeme. Ale tím práce zdaleka nekončí. Víte, že průměrná stránka má konverzní poměr jen okolo 2%? Ze stovky návštěvníků se v průměru jen ze dvou stanou klienti.

A to je ještě dobrý výsledek. Konverzní poměr řady stránek často dosahuje pouhých desetin procenta. To znamená, že z tisíce návštěvníků u vás nakoupí třeba jen jeden.

K tomu, aby se z návštěvníka stal klient, vám nepomůže sebevíce zpětných odkazů, responzivní design či vhodná klíčová slova. Musíte zapracovat na způsobu, jakým návštěvníky přesvědčíte. Zde vám předložíme několik návrhů, jak toho dosáhnout. 

Vyskakovací okna 

Ale vyskakovací okna jsou přece otravná, namítnete. Možná, ale zkušenosti ukazují, že jsou také účinná. Navíc vše můžete zařídit tak, aby byla otravná o něco méně.

Konverzní poměr u stránek s vyskakovacími okénky je něco málo přes 3%. To už je o procento více, než zmíněný dvouprocentní průměr. A pokud si na oknech dáte opravdu záležet, může být toto číslo ještě vyšší.

  • Nebojte se experimentovat, co se nabídky okének týče. E-book zdarma? Prémiový obsah? Sleva? Dárek? Vyzkoušejte, co vaše návštěvníky táhne nejvíce.
  • Nenechte okénko vyskakovat ihned, abyste nebyli otravní. Nastavte u něj zhruba půlminutové zpoždění.
  • Zařiďte to tak, aby šlo případně snadno zavřít.
  • Nastavte cookies tak, aby se stejnému uživateli nezobrazovalo vícekrát.

Držte se těchto pravidel a zlepšení konverzí vám můžeme garantovat! 

Zjednodušte registrační formuláře 

SEO plzeň

Jestliže chcete, aby se u vás klienti objednali či registrovali, to nejhorší co můžete udělat je nutit je vyplňovat formulář s dvaceti políčky. Studie na toto téma ukazují, že za každé nadbytečné políčko, které odstraníte, může počet zájemců vzrůst až o 10%!

Samozřejmě, vše má své hranice. Necháte-li ve formuláři pouze jedno či dvě políčka, přihlásí se vám možná skutečně hodně lidí, ale jen z mála z nich uděláte zákazníky.

Důležité je najít zlatou střední cestu, která se v jednotlivých případech podle účelu liší. Žádný ideální počet políček neexistuje – jen u každého zapřemýšlejte, je-li skutečně nezbytné. 

Mějte na stránkách recenze či loga 

Málokterý zákazník se chce cítit jako pokusný králík, který je prvním, co využívá vaše služby či kupuje váš produkt. Pozitivní recenze vašich bývalých klientů tak mají velký psychologický dopad i na vaše potenciální klienty budoucí. Na vašich stránkách by tudíž neměly chybět.

Pokud spolupracujete s jinými firmami (a ony souhlasí), zobrazte někde vespod vaší stránky i jejich loga na důkaz plodné spolupráce. 

Mějte dobře zorganizovaný text 

Máloco odradí návštěvníky vašich stránek tolik jako ničím nerozdělená cihla textu. Na váš web nepřichází číst romány. Přičteme-li k tomu fakt, že text čtený na monitoru ulpívá v paměti hůře než text čtený z papíru, je nasnadě, že byste měli textovou složku vašeho webu zjednodušit a zpřehlednit.

  • Rozdělte text nadpisy a podnadpisy.
  • Oddělujte odstavce, vyhýbejte se velkým blokům textu.
  • Jasně a v bodech jmenujte benefity, které nabízíte.
  • Nebojte se ani přidání obrázků a videí, které by váš text zpestřily a rozdělily.
  • Text zpestřete také tlačítky s výzvami k akci, které budou návštěvníky motivovat k nákupu / objednávce / registraci.

Zde předestřené rady jsou jen pouhým zlomkem z celé řady úprav, které mohou váš konverzní poměr vylepšit. I tak doufáme, že se vám budou hodit! Něco více o rozhodování spotřebitelů při nákupu v e-shopech se můžete dozvědět například v této reportáži. 

Máte-li nějaké vlastní nápady, které se vám osvědčily a navýšily vaše konverze, sekce komentářů je vám otevřena!

Roman Pavlíček