Analýza webových stránek detekuje prodejní brzdy

Když podnikatelům spravujeme pochroumané e-shopy, často narážíme na banální chyby. Prokletí českého online byznysu nespočívá v nízké kvalitě zboží a nabízených služeb. Analýzy webových stránek hovoří jasně. Malé tržby jsou v první řadě zapříčiněny technickými a obsahovými nedostatky webů. Dovolte nám představit typické vady, ať nebrzdí váš internetový obchod.

Indexaci prověříme analýzou webové stránky

Aby vyhledávače mohly procházet obsah naší komerční platformy, musíme jim to dovolit. Když pak lidé pátrají v síti po službách a produktech, předloží jim robot relevantní nabídky včetně té naší. Technicky nepředstavuje schválení indexace nic složitého. V administraci stačí aktivovat soubor Robots.txt, aby začal komunikovat s Googlem a Seznamem anebo jim přístup znemožnil. Máme-li e-shop, pak je v našem zájmu poskytnout všechny produktové stránky k indexaci. Přestože je spuštění Robots. txt práce na pár minut, rozhoduje o virtuálním bytí a nebytí. Proto patří mezi důležitá kritéria, která se při analýze webové stránky kontrolují. Pokud si web děláte sami, nezapomeňte ho po dokončení zpřístupnit vyhledávačům. 

Proč v síti prosperují rychlíci a šneci ostrouhají

Doba, za jakou náš prodejní web naběhne, ovlivňuje jeho schopnost generovat zisk. Mezi rychlostí načítání a návštěvností stránek existuje přímá úměrnost. Čím delší je prodleva mezi kliknutím na odkaz ve vyhledávači a zobrazením webovek, tím menší je naše ochota čekat. Většinou odejdeme na pohotovější on-line prezentaci. Vyhledávač považuje tyto úprky z netrpělivosti za předčasné opuštění stránky. Hlemýždě pak trestá horšími posty ve výsledcích svého hledávání, které navštěvuje mnohem méně potenciálních klientů. Když si kvůli špatným tržbám objednáme optimalizaci e-shopu, proklepne si expert během analýzy právě rychlost naší webové stránky. Často identifikuje následující brzdy.  

Tradiční vrazi on-line obchodu

Za zpomaleným chodem se většinou skrývají objemná data. Šetříme-li na profesionální správě webu a plníme si ho sami, tak nesmíme vynechávat komprimaci obrázků. Vkládáním fotek, jejichž velikost přesahuje pár desítek kilobajtů, svou platformu pouze zahlcujeme. Ještě větší škodu napáchají videa, když je nahrajeme přímo na web. Ty se vyplatí držet na samostatném kanále typu YouTube či Vimeo. Pokud ve vás právě hrklo, protože jsme uhodili hřebík na hlavičku, udělejte si rychlostní analýzu webových stránek. Zadejte své url třeba do měřiče GTmetrix. Odezva e-shopu delší než tři vteřiny je pro vás signálem k příslušné optimalizaci. Další vrahy on-line obchodu hledejme též v hostingu, pluginech a šablonách. 

Jak poznáme penalizaci od umělé inteligence

Majitelé komerčních webů se občas stávají obětí SEO podvodů. Někteří se jich při svépomocné optimalizaci sami nevědomky dopouští. Tak jako v ostatních oborech existují i v SEO nelegální praktiky. Roboti se jim pochopitelně brání a když optimalizační podfuk odhalí, udělí potrefenému webu penále. To se projevuje tak, že se místo na první stránce zobrazuje na konci robotova seznamu anebo vůbec. Lidé pak naši nabídku nevidí a e-shop chřadne. Virtuální pokutě nemusí předcházet žádná výstraha, takže o ní napálený člověk ani neví. Proto si pravidelně kontrolujeme svou návštěvnost. K příslušné analýze webových stránek nám poslouží statistika Google Analytics. Podezřelé poklesy mohou souviset právě s penalizací.

Co se internetových trestů týče, přijměte jako tip na závěr odkaz na zapovězené tapetování klíčovými slovy. Amatéři si ho rádi pletou s optimalizací textového obsahu. Než se pustíte do upgradů, inspirujte se u globalistických online prodejen. Ty neřeší kvalitu sortimentu, ale dokonalý internetový marketing. Když spojíme jejich obchodní taktiku s našimi povedenými výrobky, nemají proti nám šanci. Pokud vás zaujaly metody při analýze webových stránek, rádi vám poradíme v komentářích.  

Roman Pavlíček